Založ si blog

Všetko v tomto svete sa posudzuje porovnávaním

 

Toto povedal David Hume.
Mám telefón GSMART za sto eur, ktorý sa troška zasekáva, ale telefonuje a dokonca sa s ním dá ísť na internet.
Syn má najnovší IPhone, ktorý robí to isté, akurát sa nezasekáva.
Sused si na dvore leští Jaguára a moja rodina sa vozí v starom aute značky Opel, teda ja moc nie, lebo autá nemám rád.
Zaujímavé je porovnať ako sa niektorí správame k týmto produktom.
Ja mám svoj telefón v pomerne drahom koženom obale a vyzerá ako nový, zatiaľ čo syn nosí telefóny len tak vo vrecku spolu s kľúčmi a za života môjho GSMARTu už vymenil asi tri značky, všetky drahšie než ten môj.

Moja žena Corsu nikdy neleštila, hoci k nej má pozitívny vzťah.
Ak by zajtra na našom dvore pristálo UFO, jeho posádka by iste nevidela žiaden rozdiel medzi Jaguárom a Corsou, či Iphonom a GSMARTom.
Pripadali by im ako úplne rovnaké haraburdy, alebo šmejdy, ak máte radšej bohemizmy.
„Čože, telefón, ktorý nezvláda telekinézu? Automobil, ktorý na plnú nádrž nedôjde ani na Alfa Centauri?“- spýtali by sa, hoci by to v origináli znelo približne ako mľaskanie. Nepýtajte sa me prečo všetci ufoni mľaskajú, možno majú na nás chuť.
Sú chvíle, kedy by som sa aj nechal zožrať, ako ten muž v Rotenburgu, najmä keď sa zamýšľam na budúcnosťou „civilizácie“, ktorá je  dnes stále menej civilná.
Samozrejme, Humeova veta bola teritoriálne obmedzená, podobne ako sme obmedzení my ľudia. Osobne si myslím, aký som chic (just nepoviem cool), keď čítam knihy ako Idea Factory, Teorie ničeho, Бедная Лиза, či One Dimensional Man (všetky nevrelo odporúčam:), ale v skutočnosti ma WWW oberá  o pamäťové, sociálne a tvorivé schopnosti a vysáva zo mňa ľudskosť rovnako ako je tomu v prípade najzarytejšieho Facebookára.
Neviem, nahováram si, že nie.
Ale to sa možno len porovnávam s tými nesprávnymi ľuďmi.

Norbert von Amehr
admin www.prekladatelia.info

Nechoďte za lekára

12.02.2024

Všetkým mladým ľuďom, ktorí toto budú čítať. Nechoďte študovať za lekára, pokiaľ je vaša motivácia iná ako pomáhať ľuďom so súcitom. Ak sú vaša motivácia peniaze, nechoďte. Ak je vaša motivácia moc, nechoďte. Ak je vaša motivácia status, nechoďte. Ak pôjdte z iného dôvodu ako je veľká túžba ľudí uzdraviť a zároveň rešpektovať ich postoje aj keď by [...]

Krysy na stole

27.01.2024

Toto pre mňa bola najzaujímavejšia správa v roku 2023. Budeme veľmi prekvapení, keď zistíme kto sú tie krysy na stole, povedala pani Peková. Osobne nie som veľmi zvedavý, pokiaľ ide o identitu krýs. Boli by ste vy zvedaví? Mne bude úplne stačiť vedomosť, že krysy sú už na stole. Krysa ako krysa tak prečo by sme mali byť zvedaví? Ale prekvapení môžeme byť. My asi [...]

Žilinka bol vraj hrdý špeciálny prokurátor

13.12.2023

Toto v rozhovore so Kovačičovou povedala bývalá ministerka Kolíková. Pozrel som do slovenskej wikipédie a tam sa píše, že prvý špeciálny prokurátor bol od jej zriadenia v roku 2004 Kováčik a po jeho odsúdení Lipšic. Fakt tomu nerozumiem, ako môže príčetné médium (tak tomu hovorí sudkyňa Záleská) takéto vyhlásenie dať na verejnosť. Ale možno že já sem blbej a [...]

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

Crocus, Moskva, Rusko, teroristický útok

Teroristický útok si objednali Ukrajinci máme dôkaz, tvrdí Moskva. Nezmysel, opakovane sme vás varovali, reaguje USA

28.03.2024 16:36, aktualizované: 16:48

Za útok v koncertnej sieni v Krasnogorsku na predmestí Moskvy je zodpovedný výlučne Islamský štát, vyhlásil bezpečnostný hovorca Bieleho domu John Kirby.