Založ si blog

Sme iba rybky v obrovskom akváriu

Mám 50 rokov a pomaly začínam spomínať na detstvo.
Na ZDŠ sme sa niekoľkí spolužiaci venovali akvaristike. Mimochodom, zdá sa mi, že dnes majú deti a mladí ľudia menej koníčkov ako za socializmu. Možno to bude tým, že koníčky sú spravidla neziskové investície.
Alebo nikto nemá na ne čas.
Na základe vyššie uvedených spomienok som sa rozhodol si znovu po 40 rokoch zriadiť nádrž s rybkami.
Celkom malú, 16 litrovú. Už tam mám aj rastlinky a jeden veľký kameň.
Dnes som pri koľajniciach, kam sme ako deti dávali desaťhaliernik a potom sa tešili ako vlak zmenil jeho tvar, hľadal kamaráta pre spomínaný kameň, aby sa v nádrži necítil osamelý.
Vášnivo som upieral pri chôdzi pohľad na množstvo kameňov pri koľajniciach a sporadicky zodvihol zaujímavejší exemplár. Ako Newton, ktorý povedal: „Pri svojej práci si pripadám ako chlapča, ktoré sa na brehu mora zabáva hľadaním hladšej skalky, alebo krajšej mušle.“
Takže v tomto sme si s Isaacom podobní.
No potom ma osvietilo Tao, alebo Budha alebo možno Kristus a zistil som, že sa dá ísť ešte ďalej.
Odhodil som kameň znovu na zem a povedal som si: „Ty chamtivec. Nepodarilo sa ti v živote zbohatnúť a chceš si to vynahradiť kameňmi. Jeden ti v akváriu stačí!“
Vlastne to asi ani nebol môj hlas, ktorý toto vyslovil.
Bol to možno hlas nejakého mimozemšťana, alebo anjela, ktorý sa na nás pozerá ako my na rybky v akváriu, hoci na  rozdiel od  nich plávame vo vzduchu.
Určite to však nebol hlas môjho ega, iba ak by sme pripustili, že prefíkanosť Diabla nemá hraníc. Niekedy to však v tomto svete tak vyzerá.

Norbert von Amehr

Bláznovstvo je tvoj kapitál

05.04.2024

Ty si kapitalistický blázon. Bláznovstvo je tvoj kapitál. Vravím ti to preto, lebo ťa mám rád. Tí, ktorých meno sa nevyslovuje sa s tebou o kapitál nikdy nepodelia. Zato sa s tebou podelia o bláznovstvá. Natlačia ti ich do hlavy vrchovato. Hlavne, aby si nešiel voliť mierového kandidáta. Pretože kapitalizmus je pokrok, ale žiaľ aj vojny. Skúste to vysvetliť obetiam a [...]

Magálová: Nikto nechce vojnu.

03.04.2024

Skutočne? Tak si pozrite americký film Vice, ktorý je o Dickovi Cheyneim, autorovi zytočnej invázie do Iraku. Tohto človeka niekto volil, však? Potom aj títo ľudia v podstate chceli vojnu. Najviac vojen za posledných pár desaťročí rozpútali Spojené štáty, a preto sú za tieto vojny zodpovední aj ľudia, ktorí ich politiku podporujú. Preto je zodpovedný aj kandidát, ktorého [...]

Nechoďte za lekára

12.02.2024

Všetkým mladým ľuďom, ktorí toto budú čítať. Nechoďte študovať za lekára, pokiaľ je vaša motivácia iná ako pomáhať ľuďom so súcitom. Ak sú vaša motivácia peniaze, nechoďte. Ak je vaša motivácia moc, nechoďte. Ak je vaša motivácia status, nechoďte. Ak pôjdte z iného dôvodu ako je veľká túžba ľudí uzdraviť a zároveň rešpektovať ich postoje aj keď by [...]

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

Alexander Lukašenko

Rusi takmer nepostupujú, na fronte je pat, je čas na mierové rokovania, vyhlásil Lukašenko

25.04.2024 12:10

Paradoxom Moskvy je, že na mierovú konferenciu odmieta prísť, rokovanie bez jej účasti však označuje za nezmyselné.

Spain Election

Čisté ruky zašpinili dobré meno španielskeho premiéra. Zavinila to jeho žena. Odstúpi z čela vlády?

25.04.2024 12:00

Má pre mňa cenu zostať na čele vlády napriek tomu, že ma krajná pravica a pravica obhadzujú bahnom? Španielsky líder na svoju otázku čoskoro odpovie.