Iste ste si v niektorých vyhľadávačoch všimli texty označené ako reklama.
Práve o nich by som chcel krátko pohovoriť v tomto blogu.
Tieto reklamy si dodávatelia výrobkov a služieb, na rozdiel od bezplatných odkazov, platia sami.
Čím väčšiu viditeľnosť chcú dosiahnuť, tým viac zaplatia, čo sa nevyhnutne premietne do cien, ktoré zaplatí spotrebiteľ, teda vy.
Takže je výhodné hľadať aj na ďalších stránkach, pretože ak klikáte hneď na prvé reklamy, na ktoré narazíte, zaplatíte viac, a to spravidla za rovnaký tovar.
Nebudem tu rozoberať podrobnosti a etiku najrozšírenejšej reklamy na internete, ktoré sa koniec koncov nelíšia od reklamy cez iné médiá.
Tim Berners Lee, skutočný otec internetu, dal protokol HTTP do verejnej domény, a preto je nejlepšie hľadať cez bezplatné odkazy.
Veľké internetové spoločnosti zavádzajú však určité skreslenie aj sem: vôbec nie je isté, že odkazy na prvej strane vás zavedú k tým najvýhodnejším a najkvalitnejším službám a výrobkom. Kto vloží veľké sumy do internetovej reklamy, získava „umelú“ návštevnosť na svojich stránkach, čím si kupuje spotrebiteľov.
Posledné dve slová v ppredchádzajúcej vete sú tak trocha contradictio in adiecto, však?
Možno sú uvádzané skutočnosti pre niekoho samozrejmosťou, no nemusí to tak nevyhnutne byť, najmä v dnešnom hektickom svete. Preto píšem tieto riadky.
Určite sa oplatí venovať vyhľadávaniu nejaký ten čas.
Pamätajte si, že najlepší internetový vyhľadávač ste vy sám.
Norbert von Amehr
spiatočnícky vizionár
Celá debata | RSS tejto debaty