Založ si blog

Elevátor až dvakrát

1.
Bol to starší dom, aké zvyčajne nemávajú výťah.
Privolal som ho a vstúpil do kabíny. Najskôr sa, ako je dobrým zvykom, pohyboval vertikálne, no na poslednom poschodí nezastal. So strachom som si uvedomoval, že prešiel cez strechu a pohybuje sa horizontálne po celom okraji domu, križujúc niekoľko vchodov. Tak v tomto dome by som asi (ne)chcel bývať, povedal som si, lebo to bola obhliadka.
2.
Som teraz vo vlastnom bytovom dome a idem výťahom do pivnice. Tiež sa trocha bojím, lebo som práceneschopný a neviem ako by to kvalifikovala kontrola, keby prišli a zistili, že som opustil byt a išiel do pivnice. Je pivnica súčasťou adresy, ktorú som udal ako miesto pobytu? Neviem.
Čo je však horšie, ani tento výťah sa v suteréne nezastavil. Namiesto toho sa tiež dal do horizontálneho pohybu.
Myslím, že som v kabíne zaregistroval duchov mŕtvych, ktorí v šachte zahynuli.
Kopírujem fasádu domu a s bázňou zisťujem, že výťah opúšťa teritórium domu a šinie si to kamsi úplne mimo ako nejaká nadzemka.
Po dlhšej a nie práve pomalej ceste sa kabína ocitá na zemi pred vchodom kníhkupectva.
Očakávam, že príde nejaký hák, ktorý kabínu zdvihne a odvezie ma do suterénu, kam som pôvodne chcel cestovať.
Namiesto toho sa otvoria dvere a ja vstupujem do kníhkupectva.
Nechápem prečo ma odviezol práve sem, však ja čítam viac než dosť.

Norbert von Amehr
epigón konlangu toki pona (wwww.prekladatelia.info/tokipona)

Minca s podobizňou premiéra

16.05.2024

Mincovňa Kremnica už možno takú chystá. Mala by to byť veľmi limitovaná edícia, napr. 100ks. Určite si ju kúpim. Medzičasom som si chcel z izraelskej mincovne objednať mincu s Yitzakom Rabinom, avšak nezvládol som poštovné vo výške 40% z ceny samotnej mince. Počkám si teda na tú z našej mincovne. A poobzerám sa po nejakej s podobizňou Kennedyho. Tam by nemal byť s cenou [...]

Obdobie od novembra ’89 sa skončí vekom Vodnára

04.05.2024

Najskôr sme stratili rodinných príslušníkov a priateľov, lebo Mečiar. Potom sme stratili rodinných príslušníkov a priateľov, lebo Fico. Pre úplnosť s iróniou dodávam, že druhá strana barikády ich stratila lebo Dzuridna, lebo Radičová. Iba na chvíľu a to je divné, lebo tí, čo viedli tieto bábky, vraj riadia celý svet. Zdá sa, že im ten manažment [...]

Bláznovstvo je tvoj kapitál

05.04.2024

Ty si kapitalistický blázon. Bláznovstvo je tvoj kapitál. Vravím ti to preto, lebo ťa mám rád. Tí, ktorých meno sa nevyslovuje sa s tebou o kapitál nikdy nepodelia. Zato sa s tebou podelia o bláznovstvá. Natlačia ti ich do hlavy vrchovato. Hlavne, aby si nešiel voliť mierového kandidáta. Pretože kapitalizmus je pokrok, ale žiaľ aj vojny. Skúste to vysvetliť obetiam a [...]

Valko

V kauze vraždy advokáta Valka ešte nie je vytýčený hlavný termín pojednávania

16.06.2024 10:36

V kauze vraždy advokáta Ernesta Valka stále nie je na Mestskom súde Bratislava I známy termín hlavného pojednávania.

vojna na Ukrajine, Rusko

BBC: Ruská armáda má kavalériu 21. storočia. Z motoriek

16.06.2024 08:55

Ruská armáda na ukrajinskom bojisku čoraz častejšie používa ľahkú techniku - motocykle a terénne vozidlá rôznej konštrukcie.

Izrael, Palestína, Pásmo Gazy

Izrael pozastaví každý deň boje na 11 hodín. Majú to byť 'taktické' prestávky na uľahčenie humanitárnej pomoci

16.06.2024 08:11

Izraelská armáda v časti južného Pásma Gazy každý deň na 11 hodín pozastaví vojenské operácie, aby uľahčila dodávky humanitárnej pomoci.

Čína, Si Ťin-pching v Elyzejskom paláci

USA sa nás snažia vyprovokovať k útoku na Taiwan, povedal podľa FT čínsky prezident von der Leyenovej

16.06.2024 07:35

Washington sa snaží Čínu vyprovokovať dodávkami zbraní na Taiwan aj inými krokmi, sú presvedčení viacerí v Číne.